vrijdag 9 januari 2009

Lotje groet de (Italiaanse) dingen!

Dag door Beatrice gemaakte verse pizza!
Dag wisselvallig Bolognees weer met regen, zon én sneeuw!
Dag straffe koffie!
Dag Erasmusvriendjes!
Dag fluitende Italiaanse mannen!
Dag blaffende honden!
Dag Italiaanse solden in mijn favo Italiaanse winkels!

Haaaa Bologna, feels good to be back!

Inderdaad, I'm back! Sono tornata!
Tis wel wat wennen: na een onderbreking van drie weken mét vele vriendjes, kwam ik aan in Bologna zónder vriendjes. De meeste Erasmussers kwamen immers maar donderdag en/of vrijdag aan, waardoor ik dus voor enkele dagen solo moest gaan. Gelukkig waren daar mijn studieboeken, want hoe "makkelijk" Erasmus soms omschreven wordt, leren moet je nu eenmaal doen. En dus ben ik me al enkele dagen aan het verdiepen in papyrologie... Maandag zou mijn kennis dan getest moeten worden. Zou, want het Italiaanse systeem maakt het graag wat ingewikkeld... Normaal moet men zich inschrijven voor een examen, maar de online module werkt niet en de lijst met alle namen hangt niet waar ze zou moeten hangen. Kortom: maandag ga ik (gelukkig met enkele lot-genoten) naar een examen waar ik niet eens voor ingeschreven ben. :) Wordt leuk!
Het is zelfs zo dat ik in de loop van de volgende maanden nog twee examens extra moet doen, maar God mag weten wanneer. Ze zijn er hier nogal gerust in dat alles goed komt, dus laat ik er zelf ook maar geen slaap voor.
Wat ik wél volop aan het plannen ben: tickets te pakken krijgen voor Bologna - AC Milaan... Tjah, t zou zonde zijn om Beckham niet te gaan bewonderen. En het Italiaanse voetbal natuurlijk ook, dat moet ik toch gezien hebben!
Voor de liefhebbers die zin hebben in een citytrip: ze spelen op zondag 25 januari! :)

De volgende zes maanden zal ik opnieuw pogen om op geregelde tijdstippen iets te posten. En aangezien ik pas eind mei nog eens in België zal zijn, zullen jullie het daar mee moeten doen. :) (Ben wel nog steeds beschikbaar via Skype, Facebook, MSN, GSM en de post.)

Dan rest me nu niets anders dan iedereen nog Gelukkig Nieuwjaar te wensen en tot gauw!
Lotje
X

1 opmerking:

Anoniem zei

posten posten posten

we verwachten reactie!