maandag 8 september 2008

De eerste week...

Ciao!

Ik ben nu dag op dag één week in Bologna en mijn bevindingen zijn echt super! De stad is zeer student-esk (of hoe men dat ook weergeeft), het weer is calda - in tegenstelling tot het Engelse cold, is dit dus "heet" en de mensen zijn hier ook dik okee!
Mijn Erasmus- maatjes komen uit Duitsland, Groot-Brittannie & Frankrijk. Iedereen spreekt Engels, want ons Italiaans is nog niet van die orde dat we aangename gesprekken kunnen voeren. Maar aan dat Italiaans wordt gewerkt! Woensdag start ik met mijn Italiaanse lessen en de "regular Bolognees" spreekt geen Engels: met andere woorden ==> je moet je hier wel behelpen in het Italiaans of je geraakt nergens... :)
Bologna staat gekend als "La Rossa- de rode", dit is duidelijk te zien in het straatbeeld... Niet alleen is de architectuur erg roodgekleurd, maar dit is één van de weinige Italiaanse steden die politiek gezien overwegend "rood" is. De jongeren zijn hier zeer alternatief en punk-achtig, bij voorkeur is hun accessoire een hond. (Neen, geen Paris Hiltonneke, maar wel een stoere Herdershond, Boxer of iets dergelijks...) De inwoners van Bologna noemen hen dan ook treffend "Punkabestia", wat zoveel wil zeggen als "jongeren die houden van punk en die een hond aan hun hand hebben".
Mijn kamergenoten zijn allen Italiaanse meisjes, waaronder 2 studentes. Ze lijken me allemaal dik ok en zijn enthousiast om me de Italiaanse cultuur te leren kennen, wat ik alleen maar kan toejuichen. Hopelijk slagen ze er dan ook in mijn kookkunsten te verbeteren :)...

Tenslotte nog een dikke dankjewel aan al mijn maatjes die meewerkten aan "de 2 boeken", mijn papa die me tot in Bologna bracht, mijn mama en Rico die nog voor een lastminute verrassing zorgen: jullie zijn allemaal zotjes! - Om het op zijn Lotjes te zeggen :)!-

Daar het oog wellicht ook wat wil: mijn foto's staan online! (Klik dus gerust op de desbetreffende link.)

A la prossima volta!
Lotje
xxx

PS. Ga gerust uw gang in het posten van reacties... :)

1 opmerking:

Anoniem zei

Hopelijk wordt het 'the time of your life! Maar daar twijfel ik niet aan :)..

Liefs x Janie